SIVAS HAVA DURUMU
BİZE ULAŞIN 0.346 219 1709 - 10

Branş Anasınıfı

- +

                                                       CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ VAKFI OKULLARI

ÖZEL GÜNAY SOLUK ANAOKULU 

BRANŞ DERSLERİMİZ 

GÖRSEL SANATLAR :

Çocuklar doğaları gereği dokunarak, keşfederek öğrenmeyi sever. Sanat etkinlikleri sağladığı zengin ve özgür ortamla, çocuğu tanımak, yeteneklerini keşfetmek ve bunlar doğrultusunda yönlendirmek için iyi bir gözlem alanıdır. Görsel sanatlar derslerimizde de çocukların duygularını, hayal güçlerini sanat etkinlikleri ve materyalleriyle farklı teknikleri çocuklara öğreterek onların kendilerini ifade etmelerini sağlıyoruz. Bu sayede motor kaslarının gelişmesi görsel algı düzeyinin yükselmesi, estetik beğeni düzeyinin gelişmesi, hepsinden de önemli olarak yaratıcılığın gelişmesi, özgün ürünler oluşturmaları ve bunları paylaşıp anlatmalarını bekliyoruz.

İNGİLİZCE:

İngilizce programımızda; çocuklara başka bir dilin varlığını anlatma, bu alanda kulak – dil alışkanlığını kazandırma, günlük yaşamda kullanılan basit cümleleri anlama ve kullanmaları hedeflenmiştir. Anadilimizi öğrenirken; duyduğumuz her şeyi “Taklit” ve “Tekrar”  ederiz. Konuşmaya başlarken önce sesleri, ardından kelimeleri ve en sonunda da cümleleri söyleriz. Önce dinler, sonra konuşuruz. Çocuklar sadece dilini kullanır. Fiillerden, dilbilgisi kurallarından ve isimlerinden haberleri yoktur. Buna rağmen dili “mükemmel” bir şekilde öğrenebilirler. Onlar İngilizce’ yi “yabancı” bir dil olarak algılamazlar. Bunun içindir ki, ikinci dili de anadillerini öğrendikleri gibi saydığımız bu yollardan “edinirler”. Okulumuzda İngilizceyi, çocuklara eğlenceli, ilgilerini çekecek şekilde, somut ve görsel materyaller, cd’ler, kartlar yardımıyla oyunlarla, şarkılarla ve çeşitli etkinliklerle öğreniyoruz. Aynı zamanda sınıf öğretmenlerimizle işbirliği içerisinde anasınıfımızda İngilizce okuma çalışmaları yapıyoruz.

SATRANÇ: 

Satranç eğitiminde çocuklarımız öncelikle satrancın faydalarını ve bir spor dalı olduğunu öğrenirler. Daha sonra satranç tahtasının büyülü dünyasına adım atarlar ve taşların isimlerini, hareketlerini, tahtada doğru dizilişini öğrenirler. Biraz daha ileri aşamada ise saldırı ve savunma yöntemlerini de basit bir şekilde öğrenmeye başlarlar. Bu becerileri öğrenirken çocuklarımızın problem çözme becerisinin gelişmesini, zamanı etkili kullanma, sabırla bekleme, doğru karar vererek düşünmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Satrancın eğitimdeki yerini önemsiyor ve ona uygun program geliştiriyoruz.

 

MÜZİK:

Dil, dans ve müzik çocuğun birbirinden ayırmadığı hareket alanıdır. Bu noktadan hareketle Orff yaklaşımı ile yaptığımız müzik derslerinin amacı: bireysel yaratıcılık yoluyla estetik anlayışın ve sosyalleşmenin geliştirilmesidir. Orff eğitimi için önemli olan içinde var olan müziği ve müzik yapma duygusunu, en temel ve saf haliyle dışa vurabilmesidir. Biz bunun için ilk aşama olarak çocuğun kendi potansiyelinin farkına varmasını ve bunu geliştirmesini sağlayarak çocuğun gruba katkıda bulunmasını ve sosyalleşmesini sağlıyoruz. Daha sonraki aşamada da; Doğru nefes alıp, vermelerini, ritim duygularını  basit enstürümanları  tanıtarak ve kullandırarak geliştirmeye çalışıyoruz.

Öğretmenimizden Öneriler:

Oyun oynarken çocuklara dinletilebilecek klasik müzikler,

Felix : No.4 İtalyan Senfonisi

Chaikovsky: Kuğuların dansı, minyatür üvertür, Şeker perisinin dansı, çiçeklerin valsı

Bela Bartok: Çocuklar için kitap 1. No:22, 30, 31, 40.

Schumann: Op. 15 Çocukluk çağından sahneler

Dvorak: Çek suiti 4.bölüm

Camile Saint-saens: Hayvanlar karnavalı

Clavde Debussy: Çocukların köşesi

Viveldi: Bahar 1.Bölüm

Mozart: Türk Marşı

BEDEN EĞİTİMİ:

Okulöncesi dönem çocuğunun en önemli ihtiyacı harekettir. Gelişiminin sağlıklı ve doğru şekilde seyri için doğru hareket eğitimi oldukça önemlidir.  Koşma, atlama, sıçrama, sekme, yakalama, fırlatma, tutma vb. hareket becerilerinin kazanıldığı okulöncesi dönem bütün çocuklarda bulunan ortak özellikler ve yaşam için gerekli temel becerilerin geliştiği dönemdir. Bu nedenle, bu hareketlerin sergilendiği döneme temel hareketler dönemi de denebilir. (Gallahue 1982, Wickstrom 1977, Cratty 1973). Okulumuzda; çocuklara doğru hareket eğitimi ve sağlıklı gelişim için geçerli spor becerilerin kazanılması için işinde uzman eğitmenlerle çalışmaktadır . Derslerimizde: Yılsonuna kadar çocukların gelişimleri doğrultusunda hedeflenen becerileri kazanmaları sağlanmaktadır. “Yaşam boyu spor” ilkesinden hareket ederek sporun insan yaşamının değişmez bir parçası olduğunu fark etmelerini sağlamaktır.